لیست قیمت و خرید مالاتیون

سم مالاتیون

حشره‌كش از گروه سموم فسفره آلی

 مالاتيون عليه آفات غلات, درختان ميوه سردسيری, زنجره ميوه‌خوار و شپشک خرما, آفات يونجه مگس چغندر قند, مگس گيلاس, آفات سبزیجات, صيفی‌جات و جاليز, شپشک و شته‌های مركبات, پسيل زيتون, ملخ آسيايی نيشكر, شته رز و كاج, آفات انباری غلات و حبوبات مورد استفاده قرار می‌گيرد.

اين آفت كش در بازار با نام مالاتيون ۵۷%EC وجود دارد. اين حشره‌كش از گروه سموم فسفره آلی (Organophosphorus) با خاصيت تماسی, گوارشی, تدخيني و غير سيستميک است كه دارای طيف حشره‌كشی بسيار وسيع می‌باشد. همچنين اين سم به صورت فرمولاسيون‌های مختلفی مانند EC,WP,DP,D,O,TC توليد می‌گردد.

طرز استفاده از سم مالاتیون

میزان توصیه شده را در مقداری آب به خوبی حل نمائید. این محلول را در مخزن سمپاش که تا نیمه از آب پر شده است بریزید و در حالی که محلول سم را بهم می‌زنید, بقیه آب لازم را به آن اضافه کنید. همزن مخزن سمپاش در حین سمپاشی باید کار کند.

طریقه مصرف سم مالاتیون برای گل

مالاتیون به عنوان یک حشره کش می‌تواند سهم بسزایی در نگهداری هر چه بهتر گیاهان داشته باشد. برخی از ویژگی ها و کاربردهایی این حشره کش در زیر ذکر می‌شود:

  • حشره کش
  • کنه کش غیر سیستمیک و نفودی
  • جهت کنترل طیف وسیعی از آفات از جمله انواع شته ها, شیشک ها, مگس های سفید
  • برای کنترل انواع کرم های برگخوار
طریقه مصرف سم مالاتیون برای گل

طریقه مصرف سم مالاتیون برای گل

نحوه استفاده از سم مالاتیون برای گیاهان آپارتمانی

سم مالاتیون یکی از حشره کش های معروف در بین گیاهان آپارتمانی می‌باشد که حاوی ارگانوفسفاته است. سم مالاتیون در بازار با نام مالتوس نیز شناخته می‌شود. سم مالاتیون یکی از سموم مفید برای گیاهان و کم خطر برای انسان ها و حیوانات است. ماندگاری سم مالاتیون در گیاهان حدود دو هفته و در خاک حدود یک هفته می‌باشد.

همین مزیت سم مالاتیون باعث شده که نام سم مالاتیون در فهرست بهترین سم برای گیاهان آپارتمانی قرار بگیرد. جالبه بدانید این سم برای از بین بردن حشرات زیر کاربرد دارد:

  1. شته های گیاهان آپارتمانی
  2. لارو های مختلف
  3. مگس ها و پشه های سیاه گلدان
  4. حشرات معمولی خانه ها
  5. شپش
  6. سایر حشرات
نحوه استفاده از سم مالاتیون برای گیاهان آپارتمانی

نحوه استفاده از سم مالاتیون برای گیاهان آپارتمانی

میزان مصرف سم مالاتیون برای گلهای آپارتمانی

2 سی سی از سم مالاتیون را در یک لیتر آب حل کرده و بر روی سطح برگ اسپری کنید و هر 15 روز یکبار تکرار کنید.

دوره کارنس سم مالاتیون

دوره کارنس ماندگاری سم را درون گیاه یا محصول نشان می‌دهد. دوره کارنس یا ماندگاری سم مالاتیون حدود 10 روز است. در دوره کارنس توصیه می‌شود محصول را برداشت و استفاده نکنید. زیرا اثرات سم مالاتیون ممکن است باعث مسمومیت شما شود.

موارد احتیاط هنگام مصرف مالاتیون

باید بدانید که افراد و حیوانات در صورت قرار گرفتن در معرض حشره کش مالاتیون دچار آسیب های جدی می‌شوند. روند اثر این حشره کش بر سیستم بدن انسان و حیوانات نیز به همان شکل حشرات است. به همین دلیل است که باید از بلعیدن یا آشامیدن این سم خطرناک اجتناب کنید.

این حشره کش از طریق تماس پوستی هم جذب می‌شود بنابراین در هنگام استفاده از آن باید لوازم و لباس های محافظ استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که نباید در ساعات گرم روز این سم را مصرف کنید زیرا باعث سوختن گیاهان خصوصا در مناطق گرمسیری خواهد شد.

محصولات حاوی ماده مالاتیون به صورت مایع, پودری و امولسیون عرضه می‌شوند. این ماده سمی را را نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار دهید زیرا علاوه بر خطر اشتعال پذیری میزان سمیت آن با افزایش دما بالا می‌رود.

نظر کارشناسان سپاهان سم درباره سم مالاتیون

نگهداری از گیاهان در محیط خانه می‌تواند مزایای بسیاری برای اعضای خانواده داشته باشد. اما به هرحال نگهداری گیاهان هم چالش هایی دارد که بهتر است با آن ها آشنا باشید. مثلا ممکن است بعضی از گیاهان شما به آفت مبتلا شوند. اگر روش های مبارزه فیزیکی با آفات کارساز نبود باید دست به مبارزه شیمیایی یعنی همان سمپاشی گیاهان آپارتمانی زد. حشره کش مالاتیون برای کنترل طیف وسیعی از حشرات سخت بالپوشان, ملخ ها, حشرات مکنده مانند شته ها, شپشکها, تریپس, مگسها, زنجرهها, لاروپروانه ها روی درختان میوه سرد سیری  دانه دار و هسته دار, انگور, صیفی جات, جالیز و گیاهان صنعتی مانند چغندرقند, ذرت, پنبه, یونجه وگیاهان زینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.