عمومی

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی چیست؟

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی

سم دلتامترین برای گوجه یک حشره کش پیروتروئیدی است که به صورت تماسی عمل کرده و آفات را از بین می‌برد. سم دلتامترین را می‌توان در محیط های مختلف کشاورزی, خانه و باغ استفاده کرد. از این آفت کش در کشاورزی برای کنترل و از بین بردن آفات گوجه فرنگی, حشرات مکنده درختان سیب و گلابی, پروانه میوه آلو, پروانه نخودی, شته ها (سیب, آلو, رازک), شب پره زمستانه (سیب و آلو) و شب پره تورتریکس (سیب) استفاده می‌شود.

با این حال برخلاف سایر سموم شیمیایی, سم دلتامترین یک سم بسیار قوی برای گوجه است که آن را برای دفع حشرات مضر بسیار موثر می‌کند. سم دلتامترین برای گوجه می‌‌تواند طیف وسیعی از آفات مانند مورچه ‌ها, عنکبوت ‌ها, کک‌ ها, سوسک‌ ها, مگس‌ ها و بسیاری از حشرات آسیب رسان دیگر را از بین ببرد.

در ادامه این مقاله اطلاعات مفید و کاربردی درباره کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی و ویژگی های این آفت کش جمع‌آوری شده است.

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی

در حالی که بسیاری از بیماری ها و آفت ها می‌توانند روی سلامت گوجه فرنگی تاثیر بگذارند, شایع ترین تهدید کننده سلامتی این گیاه بیماری های قارچی هستند. دلایل بروز بیماری های قارچی آبیاری نامناسب, رطوبت بیش از حد, ازدحام بیش از حد و گردش ضعیف هوا است. اگر این مشکلات را برطرف کنید, مناطق کاشت را عاری از زباله کنید و واریته های مقاوم به بیماری بکارید, شانس خود را برای داشتن گوجه فرنگی سالم و پربار افزایش خواهید داد.

حشرات مختلف, نماتدها و آفت ها می‌‌توانند به محصولات شما آسیب بزنند. برای جلوگیری از این خسارت ها, بهترین راه استفاده از سموم شیمیایی است. سم دلتامترین برای گوجه یکی از سموم مناسب برای دفع و از بین بردن طیف وسیعی از آفت های گوجه فرنگی است که بازدهی مزارع را افزایش می‌دهد.

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی

سم دلتامترین چیست؟

سم دلتامترین یک حشره‌کش متعلق به خانواده سموم شیمیایی پیروتروئیدها است که با نام دسیس نیز شناخته می‌شود. پیروتروئیدها نسخه های دست ساز سم پیرترین, حشره کش های طبیعی استخراج شده از گل های داوودی هستند. سم دلتامترین در خالص ترین شکل خود کریستال های بی رنگ یا سفید تا بژ روشن است که بوی خاصی ندارند. این آفت کش اولین بار در سال 1974 استفاده شد و بعد از گذشت سال ها در سال 1978 با تولید تجاری به صورت انبوه وارد بازار شد.

سم دلتامترین هنگام لمس یا تنفس, سمیت کمی برای انسان دارد و اگر بلعیده شود, ممکن است باعث ایجاد مسمومیت در فرد شود. علائم مسومیت با این سم شامل استفراغ, دل درد, عدم هماهنگی و لرزش عضلانی است. سم دلتامترین می‌تواند بر روی حیوانات خانگی مانند سگ ها و گربه ها نیز اثرات منفی داشته باشد. سم دلتامترین برای گوجه فرنگی و بسیاری از محصولات استفاده می‌شود.

توجه: جهت خرید سم دلتامترین, برروی حشره‌کش دلتامترین (دسیس) ۱ لیتر کلیک کنید.

آفت های رایج گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک محصول بسیار مهم است که در سراسر جهان کشت و برداشت می‌شود. گوجه فرنگی یک جز ضرروی در بسیاری از غذاهایی تهیه شده در سراسر جهان است. صنایع غذایی از این محصول برای تولید بسیاری از مواد غذایی استفاده می‌کنند. این محصول توسط بسیاری از آفت ها مورد حمله قرار می‌گیرد. برخی از این آفت ها عبارتند از:

کرم جوانه خوار

این کرم های سخت پوست, دارای رنگ قهوه ای, قرمز یا سبز هستند و در صورت رشد کامل حدود 40 میلی متر طول خواهد داشت. این حشرات نوارهای تیره رنگ نامنظمی در پشت خود و یک نوار روشن تر در هر دو طرف بدن خود دارند. کرم های جوانه خوار سوراخ هایی در گوجه فرنگی ایجاد می کنند که باعث آسیب شدید به محصولات می‌شود.

یک راه حل برای از بین بردن این آفت, استفاده از سموم شیمیایی است. سم دلتامترین این کرم ها را به خوبی از بین می‌برد و از حملات احتمالی آنها جلوگیری می‌کند.

شته ها

شته ها بیشتر در فصل های بهار و پاییز که هوا معتدل و مرطوب است در اطراف گوجه فرنگی دیده می‌شوند. شته ها حشرات کوچک, نرم و دارای رنگ های سبز, خاکستری یا سیاه با پاهای نازک هستند. شته ها ممکن است بالدار یا بدون بال باشند و معمولا به کندی حرکت می‌کنند.

این حشرات در نوک شاخه های گیاه جمع می‌شوند و با مکیدن شیره گیاه, قدرت و انرژی گیاه را کاهش می‌دهند. شته ها همچنین می‌توانند ناقل بیماری ویروسی باشند که بازدهی و کیفیت رشد گیاه و محصولات آن را به شدت کاهش می‌دهند.

برای دفع و از بین بردن این حشرات مضر, شما می‌توانید از سموم شیمیایی مانند سم دلتامترین برای گوجه استفاده کنید.

آفت های رایج گوجه فرنگی

آفت های رایج گوجه فرنگی

کرم های بریده

کرم‌ های بریده از گونه‌ های کاترپیلار هستند که در روز در خاک زندگی می‌‌کنند و شب‌ ها به گیاه حمله می‌‌کنند. نهال های جوان گوجه فرنگی, در برابر حملات این آفات بسیار حساس هستند. کرم های بریده به ساقه گیاه آسیب می‌رسانند و باعث از بین رفتن گیاه می‌شوند.

بهترین راه برای از بین بردن این آفت, استفاده از سموم شیمیایی بخصوص سم دلتامترین است.

کنه دو نقطه ای یا کنه عنکبوتی قرمز

کنه عنکبوتی یک آفت جدی گوجه فرنگی است که بیشتر در فصل تابستان در اطراف مشاهده می‌شود. کنه های دو نقطه ای یا دو خال معمولا با علائمی مانند تغییر در ظاهر برگ ها مانند سوختگی و خشک شدن برگ ها حملات خود را نشان می‌دهند. سطح زیرین برگ های آسیب دیده معمولا دارای تارهای ظریفی هستند که صدها کنه کوچک سبز رنگ را پنهان می‌کند.

یکی از راه های مفید برای از بین بردن کنه عنکبوتی, استفاده از سم دلتامترین است. سم دلتامترین در کمترین زمان این آفات را از بین می‌برد.

کرم های لوپر

این نوع از آفات از شاخ و برگ های گوجه فرنگی, سیب زمینی و سایر سبزیجات تغذیه می‌کنند. این کرم ها بدنی نرم به رنگ سبز با نوارهای روشن در دو طرف بدن دارند و در صورت رشد کامل حدود 40 میلی ‌متر رشد خواهند کرد. این کرم ها عمدتا در فصل تابستان در اطراف گیاهان مشاهده می‌شوند و سوراخ های بزرگی را در شاخ و برگ های گوجه فرنگی ایجاد می‌کنند. کرم های لوپر ممکن است به گل ها و درختان میوه جوان نیز حمله کنند.

برای از بین بردن این آفات و محافظت از محصولات خود, می توانید از سموم شیمیایی استفاده کنید.

نماتد گره ریشه

نماتد گره ریشه یک کرم کوچک است که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود. این کرم به اکثر سبزیجات حمله می‌کند و ممکن است به شدت به گوجه فرنگی نیز آسیب برساند. آسیب این آفت به صورت تورم های بزرگ روی ریشه و پژمرده شدن گیاهان دیده می‌شود.

تریپس

تریپس آفاتی است که آسیب شدیدی به گوجه فرنگی وارد نمی‌کند اما ناقل بیماری ویروسی پژمردگی خالدار است که به طور جدی به گوجه فرنگی آسیب می‌رساند.

سمپاشی در جاهایی که ویروس پژمردگی خالدار مشاهده می‌شود, بسیار ضروری است. سم دلتامترین به کشاورزان کمک می‌کند تا تعداد تریپس ها را به حداقل برسانند.

مگس سفید

مگس ‌های سفید حشرات کوچکی هستند که اغلب در سطح زیرین برگ‌ ها یافت می‌شوند و شیره گیاه را می‌خورند. مگس‌ های سفید بالغ شبیه پروانه ‌های بسیار کوچک هستند و در صورت مزاحمت به تعداد زیاد پرواز می‌‌کنند. مگس های سفید جوان بال ندارند و بیشتر شبیه حشرات فلس دار هستند. دفع و از بین بردن مگس سفید, ممکن است بسیار دشوار باشد.

حشرات مفید مانند کفشدوزک از مگس های سفید تغذیه می‌کنند و می‌تواند جمعیت این حشرات مضر را کنترل کنند. برای از بین بردن و دفع این آفت, همچنین می‌توانید از سموم شیمیایی مانند سم دلتامترین نیز استفاده کنید.

کاربرد سم دلتامترین برای گوجه فرنگی

مگس سفید گوجه فرنگی

کنه گوجه فرنگی

حملات آفت کنه گوجه فرنگی در فصل های تابستان و پاییز شدیدتر است. این آفت بسیار کوچک تر از کنه های دو نقطه ای است و تنها با ذره بین قابل مشاهده است. علائم حمله این آفت شامل برنزه شدن ساقه, پژمرده شدن برگ های پایین گیاه و ایجاد پوست چرمی روی محصولات است. حمله کنه گوجه فرنگی بر روی طعم محصولات تاثیرات منفی خواهد داشت. شما می‌توانید با صابون باغبانی (پتاسیم), دی کوفول یا سم دلتامترین این آفات را کنترل و از بین ببرید.

قیمت سم دلتامترین

فروشگاه سپاهان سم انواع سم دلتامترین (ایرانی و خارجی) را با قیمتی متعارف و رقابتی عرضه می‌نماید.

خرید سم دلتامترین برای گوجه

اگر به دنبال مرکزی برای فروش آنلاین دلتامترین و به ویژه برای گوجه فرنگی هستید, پیشنهاد ما به شما تهیه آن از فروشگاه سپاهان سم است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به حشره‌کش دلتامترین (دسیس) ۱ لیتر, خرید خود را انجام دهید.

فروش سم دلتامترین

فروشگاه سپاهان سم آمادگی دارد ضمن دریافت سفارش‌های خریداران به‌صورت آنلاین و شبانه‌روزی از طریق وب‌سایت خود, حشره کش دلتامترین را با بهترین قیمت و بهترین کیفیت تأمین کند و در سریع‌ترین زمان ممکن به‌ وسیله سیستم حمل‌ و نقل مطمئن به شهرهای مختلف ارسال نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *